چفیه های بهشتی

مجموعه پوستر عزت آفرینان/ شهید عسگرخلفی

جمعه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۴، ۰۳:۰۰ ق.ظ

چهارمین پوستر از مجموعه پوسترعزت آفرینان ، تقدیم به شهید عزیز عسگر خلفی.

توضیحات بیشتر در مورد مجموعه پوستر عزت آفرینان در اینجا

نمایش کل مجموعه پوستر عزت آفرینان در اینجا

پیش نمایش طرح (کلیک کنید)

شهید عسگر خلفی

دریافت سایز اصلی + زندگی نامه شهید عسگرخلفی در ادامه مطلب

دریافت سایز اصلی پوستر :  DOWNLOAD

زندگی نامه شهیدعسگر خلفی:

شهید خلفی در سال ۱۳۳۹ در روستای کشکسرای از توابع شهرستان مرند در یک صبحگاه ودر زمان طلوع فجر چشم به جهان گشود.ودر دوران تحصیل در ابتدایی در مدرسه رازی کشکسرای از شاگردان ممتاز و خوش اخلاق و خوشنام بود .درهمان اوایل جوانی با نماز انس گرفته و اهمیت والایی برای اقامه این فریضه از خود نشان می داد.و در دوران ابتدایی با توجه به مشکلاتی که در زندگی آنان وجود داشت به فراگیری فرشبافی پرداخت و در مدت زمان کوتاهی استاد این فن شد و بعد از اتمام دوران ابتدایی دوره راهنمایی را در شهر مرند به تحصیل مشغول شد وبا مساعدت برادر بزرگش حسن خلفی تلاشهای شبانه روزی برای معاش زندگی خود انجام می دادند. از همان دوران کودکی به ورزش بویژه ورزش فوتبال علاقه وافر داشتند در مدرسه کاپیتان تیم منتخب مدرسه بودند ودر روستا نیز به فوتبال می پرداخت .به خاطر هوش وذکاوت وچابکی از اعضای اصلی تیم فوتبال روستا شد وبا توجه به خوش رفتاری وخوش خلقی که داشتند در مدت کوتاهی آوازه او در کشکسرای و مرند پخش شد لذا از طرف هیئت فوتبال شهرستان مرند برای تیم منتخب شهرستان مرند دعوت شدند و بعدا از اعضای اصلی تیم منتخب شهرستان مرند شدند و دوستان زیادی از این طریق یافتند که بعدا در جریانات انقلاب اسلامی موثر شدند ودر مسابقات فوتبال ضمن بازی جوانمردانه از خشونت وعصبانیت ورزشی به دور بود وبین اعضای تیم از نظر اخلاقی زبانزد دوستان بود.این ارتباط ورزشی توانست سالم ترین روابط را در آن فضای طاغوتی بین بچه های انقلاب بوجود آورد.

در جواب کسانی که می گفتند ازدواج کنید می گفت« حورالعین های ما آماده نشده اند» در جواب پدر و مادرم که همیشه اسرار می کردند تا ازدواج کند به طوریکه به چندین نفر پیشنهاد ازدواج دادیم آنها خودشان قبول کردند ولی شهید خلفی قبول نکرد که ازدواج کند پدر و مادرم  برادران و خواهرانم حسرت به دل ماندند.

شهید خلفی در جواب فرمودند « والله زنی خواهم گرفت که در این دنیا نباشد»

شهید خلفی در مرحله آخر حضورش در جنگ ،به عنوان جانشین گردان حبیب ابن مظاهر بود .در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ۱۳۶۴ جهت تعویض و تعمیر پلهای خیبر در جزیره مجنون درخواست قایق بزرگ کرده بودند تا به وسیله آن با تعداد بیشتری از بچه ها سریع تر آماده سازی پلها را انجام دهد ولی این درخواست دیر عملی شد . بنابراین خودشان به همراه سه نفر دیگر سوار قایقی شدند و به تعمیر پلها پرداختند . این کار از صبح زود تا ظهر به طول انجامید . حدود ساعت سه بعد از ظهر ، دشمن مواضع آنها را شناسایی کرد و اقدام به شلیک خمپاره کرد که سه گلوله خمپاره به قایق آنها اصابت کرد و به همراه سه نفراز دوستانش به شهادت رسیدند . پیکر وی به همراه پیکرهای سه شهید دیگر ( شهید وفایی ، شهید متذکر و راننده قایق ) همراه قایق به زیر آب رفت و مدت بیست و چهار الی سی ساعت در آب ماند و پس از سی ساعت اجساد آنها توسط دوستان پیدا شد.

دانشجوی مرکز تربیت معلم شهید باهنر و فاطمه الزهرا(س) تبریز  تاریخ شهادت: 10/2/1361

وصیت نامه شهیدعسگر خلفی:

خدایا بر تو هزاران شکر و سپاس که نعمت اسلام و قرآن و امام خمینی و نعمت شیعه بودن را به ما عطا نمودی، خدایا اگر نبود امامت و ولی فقیه ما به چه روزی مبتلا می شدیم؛ چون ما بر خویشتن بیشتر آگاهیم که هیچ هستیم و هر چه داریم از توست و از الطاف و عنایت خداوندیت است. خدایا اگر چه سرا پا تقصیر و گناهکاریم و اگر چه روسیاه و سرگردانیم؛ در ظلمات مادیت و حیوانیت زندگی می کنیم، ولی چشم امید به عفو و بخشش تو دوخته ایم خدایا العفو العفو العفو.

آه چه عالم فرحبخشی است. عالم عشق شهادت در راه معشوق واقعی و چه لذت بخش است رسیدن به معشوق واقعی بعد از هجران و جدایی. من با زبان قاصر، قادر به وصف عالم ملکوتی و عالم شهادت نیستم. خدایا به دست رزمندگان سلحشور ما صدام، صدامیان، آمریکا، شوروی، اسراییل، فرانسه و دول مرتجع منطقه را نابودشان بفرما.

نظرات  (۱)

۲۰ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۲۱ گلستان بلاگ

سلام . خداقوت

باتشکر از مطلب خوب شما.این مطلب در گلستان بلاگ منتشر شد.

 http://golestanblog.ir/%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D8%B9%D8%B2%D8%AA-%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%B9%D8%B3%DA%AF%D8%B1%D8%AE%D9%84%D9%81/

منتظر مطالب بعدی شما هستیم.

یاعلی. التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی