چفیه های بهشتی

هفتمین پوستر از مجموعه پوسترعزت آفرینان ، تقدیم به شهید عزیز سردار جانباز،حاج حبیب لکزایی.

توضیحات بیشتر در مورد مجموعه پوستر عزت آفرینان در اینجا

نمایش کل مجموعه پوستر عزت آفرینان در اینجا

پیش نمایش طرح (کلیک کنید)

سردا جانباز شهید حاج حبیب لکزایی

دریافت سایز اصلی + زندگی نامه سردار شهید حاج حبیب لکزایی در ادامه مطلب

دریافت سایز اصلی پوستر :  DOWNLOAD

زندگی نامه سردار شهید حاج حبیب لکزایی:

حبیب لکزایی 18 شهریور سال 1342 در خانواده‌ای روحانی دیده به جهان گشود.

پدرش روحانی و از مبارزان دوران انقلاب ستم‌شاهی بود و این روح مبارزاتی از کودکی در وجود حبیب ریشه دواند و از او فرد شجاعی ساخت که در دوران کودکی و نوجوانی، خواب آرام را از چشمان ضدانقلاب به کابوس بدل کرد و پاسداری شد که اهالی سیستان و بلوچستان زیر سایه صلابت او آرامش می‌یافتند.

حاج حبیب لک‌زایی، در دوران ، علی‌رغم اینکه دانش‌آموز بود، اما با اقداماتی همچون پاره کردن عکس خاندان منحوس پهلوی از کتاب‌های درسی و تدریس قرآن و توزیع عکس و رساله امام خمینی (ره)  در بین انقلابیون و نوشتن شعار بر دیوارهای روستا و مدرسه، در صف نخست مبارزان انقلابی زابل جای گرفت.

وی بعد از پیروزی انقلاب، علاوه بر ایفای نقش فعال و تأثیرگذار در محرومیت زدایی از منطقه زابل و شرکت در برنامه‌های فرهنگی، به جهادسازندگی پیوست.

همچنین وی در 8 تیرماه 60 به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در دوران جنگ تحمیلی نیز در قالب لشکر 41 ثارالله چندین بار در جنگ حضور پیدا کرد.

حبیب لک‌زایی در شرایطی به جنگ می‌رفت که فرماندهان تمایل بیشتری به حضور او در پشت جبهه و تلاش برای تقویت نیروهای اعزامی داشتند و بارها پس از ورودش به جبهه به دستور فرماندهان به عقب باز می‌گشت.

وی در سال 67 در منطقه شلمچه به شدت مجروح شد، به طوری که 4 روز در بی هوشی به سر ‌برد او در اثر این مجروحیت‌ها جانباز 5/72 درصد ‌شد و ترکش‌هایی در ناحیه سر و گردن و چشم و قفسه سینه و دیگر جاهای بدنش، سال‌ها همنشین این سردار پرتلاش بوده‌اند.

سردار لک‌زایی از ابتدای جنگ تا لحظه شهادت، مسئولیت‌‌های زیادی را برعهده داشت؛ از جمله:

  • تک تیرانداز گردان کمیل لشکر 41 ثارالله در دشت عباس
  • حضور در جبهه با سپاه حضرت رسول (ص(
  • تلاش فراوان برای جذب و اعزام نیرو به جبهه
  • تک تیرانداز گردان 409 لشکر 41 ثارالله در جنوب اهواز
  • مسئول اکیپ گشت پایگاه زابل
  • مسئول بسیج پایگاه زابل در سال 61
  • فرمانده حوزه مقاومت نجف اشرف بخش مرکزی زابل در سال 63
  • مسئول ستاد گردان لشکر 41 ثارالله در جنوب شلمچه در سال 66
  • کمک فراوان به سیل‌زدگان زابل در سال‌های 69 و 70
  • نقش تعیین‌کننده در عملیات نصر 3 در مقابله با اشراری که اموال عمومی سنگین را در سال 70 از منطقه دزدیده بودند
  • فرمانده سپاه زابل از سال 69 تا 79
  • معاون هماهنگ کننده منطقه مقاومت سیستان و بلوچستان از سال 79 تا 86
  • جانشین فرمانده منطقه مقاومت و جانشین فرمانده سپاهسلمان از سال 87 تا هنگام شهادت.

سردار شهید حبیب لک‌زایی، بعد از شهادت شهید محمدزاده مدتی سرپرست سپاه سلمان بوده است. وی همچنین مدیر عامل بنیاد فرهنگی مهدی موعود استان سیستان و بلوچستان، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان،‌ ریاست هیئت مدیره مؤسسه خیریه امدادگران عاشورای استان، رییس هیئت مدیره گلزار شهدای حضرت رسول (ص)، عضو هیئت امنای هیئت رزمندگان کشور و نماینده ایثارگران استان در مجلس ایثارگران کشور را نیز در کارنامه خود داشت.

‌این سردار سربلند سپاه اسلام که مدال جانباز نمونه کشور در زمینه مبارزه با تهاجم فرهنگی را نیز بر سینه داشت، در سال 1370 به پاس تلاش در حراست از مرزهای کشور از سوی مقام معظم رهبری تقدیر ‌شد.

علاوه بر این، در طول حیاتش بارها توسط فرماندهان عالی رتبه نیروهای مسلح تشویق و تقدیر ‌شد که از آن جمله می‌توان به تقدیر از سوی ستاد فرماندهی کل قوا و فرماندهی کل سپاه، فرمانده نیروی زمینی و معاونت‌های مختلف سپاه و نیرو انتظامی اشاره کرد.

سردار شهید حاج حبیب لک‌زایی که خطیبی توانا و زبر دست بود، قلمی روان هم داشت و مقالات فراوانی از وی به یادگار مانده است.

در ششمین اجلاس سراسری نماز به عنوان نگارنده مقاله برتر و در تابستان سال 1391 نیز به عنوان فعال نمونه مهدوی در هشتمین همایش بین‌المللی دکترین مهدویت مورد تجلیل قرار گرفت.

سردار بی ادعا و گمنام زمین و نام آَشنای آسمانی‌ها، در 25 مهر ماه 1391 در مأموریت کاری و در لباس سبز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش مصادف با سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع) و در سومین سالگرد شهادت سرداران شهید نورعلی شوشتری و شهید رجب‏علی محمدزاده که به تعبیر سردار شهید لک‏زایی شهدای وحدت، امنیت و خدمت بودند، به فیض شهادت نائل شد و در سایه سپیدارهای ملکوت آرمید.

روحش شاد و یادش گرامی

نظرات  (۲)

۰۱ آذر ۹۴ ، ۱۰:۵۹ رضا لک زایی
بسم الله
سلام
اجرکم عند الله
۲۴ شهریور ۹۴ ، ۱۶:۵۸ گلستان بلاگ

سلام . خداقوت

باتشکر از مطلب خوب شما.این مطلب در گلستان بلاگ منتشر شد.

 http://golestanblog.ir/%D9%85%D8%AC%D9%85%D9%88%D8%B9%D9%87-%D9%BE%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%B1-%D8%B9%D8%B2%D8%AA-%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%B3%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1-%D8%B4%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D8%AD%D8%A7-2/

منتظر مطالب بعدی شما هستیم.

یاعلی. التماس دعا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی